Assessment Center i Development Center – narzędzia oceny i rozwoju pracowników

Radio RAM | Utworzono: 12.09.2023, 16:33 | Zmodyfikowano: 12.09.2023, 16:33
A|A|A

Materiał Sponsora/fot.freepik.com


Dlaczego ocena kompetencji jest tak istotna w rozwoju ludzi i organizacji?


Ocena wydajności

Ocena kompetencji pomaga organizacji ocenić, czy pracownicy wykonują swoje zadania w sposób maksymalnie efektywny. To ważne dla monitorowania wydajności, która przekłada się na wyniki finansowe całej organizacji.

Rozwój pracowników

Ocena kompetencji pozwala zidentyfikować mocne i słabe strony osób zatrudnionych. To umożliwia tworzenie indywidualnych ścieżek kariery oraz doskonalenie kluczowych na danym stanowisku kompetencji. Dział HR może wykorzystać wyniki oceny kompetencji do planowania działań rozwojowych, takich jak szkolenia czy business coaching, które pomagają pracownikom osiągać coraz lepsze wyniki.

Decyzje personalne i zarządzanie talentami

Wyniki oceny kompetencji mogą wpływać na decyzje personalne, takie jak awanse, podwyżki płac, rotacje stanowiskowe i decyzje o zatrudnieniu. Ocena kompetencji pomaga w identyfikacji potencjalnych liderów i kluczowych pracowników, którzy mogą przyczynić się do długoterminowego sukcesu organizacji. Organizacje mogą wykorzystać wyniki oceny kompetencji do planowania następstwa, czyli zapewnienia odpowiednich kandydatów na kluczowe stanowiska w przypadku rezygnacji lub przeniesienia obecnych pracowników.

Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie: https://hrk.pl/pl/dla-klienta/ocena-i-rozwoj/assessment-development


Na czym polega Assessment Center i Development Center?

Assessment i Development Center to metody wykorzystywane przez różnego rodzaju organizacje do oceny kompetencji, umiejętności oraz potencjału pracowników. To narzędzia, które stosuje się nie tylko w procesach rekrutacyjnych (zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych), ale także w celach rozwojowych, np. do audytu kompetencyjnego.

Jak wyglądają sesje AC/DC? Uczestnicy wykonują zadania symulacyjne – indywidualne lub grupowe, które mają zbadać określone kompetencje. Sesje AC/DC obserwuje doświadczony zespół, w skład którego wchodzą wykwalifikowani asesorzy. Ich zadaniem jest obserwacja oraz analiza zachowania każdego uczestnika. Oprócz zadań symulacyjnych w metodzie AC/DC wykorzystuje się także kwestionariusze osobowości zawodowej OPQ, a także testy umiejętności. Co ważne, każda kompetencja jest badana za pomocą co najmniej dwóch metod. Dzięki temu można uzyskać jeszcze pełniejszy obraz kandydata oraz jego umiejętności. Po każdej sesji AC/DC asesorzy tworzą skrupulatne raporty dla pracodawców, które pozwalają stworzyć indywidualne ścieżki rozwoju zawodowego dla każdej osoby zatrudnionej w organizacji.

Ocena kompetencji przeprowadzona za pomocą narzędzi AC/DC pozwala kadrze zarządzającej podejmować bardziej świadome decyzje personalne, co przekłada się na sukces całej organizacji.

 

REKLAMA
To może Cię zainteresować