Reklama i marketing sklepu internetowego - od czego zacząć?

Radio RAM | Utworzono: 01.06.2022, 15:59 | Zmodyfikowano: 01.06.2022, 15:59
A|A|A

Materiał Sponsora


W jaki sposób wypromować swój sklep internetowy?

Jedną z najskuteczniejszych metod na wypromowanie sklepu internetowego jest pozycjonowanie. Szeroko pojęte działania SEO umożliwiają uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwarki internetowej. Jeśli strona znajduje się wysoko w rankingu Google, zacznie wyświetlać się na pierwszej stronie wyników po wpisaniu konkretnych słów kluczowych, to przełoży się to na wzrost ruchu w sklepie. Dzięki pozycjonowaniu strona internetowa staje się bardziej rozpoznawalna. Zanim jednak przystąpi się do działania, należy wykonać profesjonalny audyt SEO sklepu internetowego. Ma to na celu poznanie mocnych i słabych stron witryny. Ułatwia stworzenie skutecznej strategii marketingowej. Istotne będzie umiejętne dobranie słów kluczowych. Zadbać należy o dobry content marketing, czyli wartościowe treści. Muszą być one unikalne, ciekawe i zawierać słowa kluczowe. Istotne jest to, aby strona internetowa szybko się ładowała, była responsywna, zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarki i potrzeb użytkowników. Nie może zabraknąć też wartościowych, naturalnych linków, które poprawiają wyniki w wyszukiwarce.

W marketingu sklepu internetowego warto korzystać z kampanii Google Ads. Składają się na nie płatne działania w wyszukiwarce Google i Sieci Partnerskiej. Godna polecenia jest przede wszystkim kampania produktowa Google zakupy, dzięki czemu można promować konkretne produkty. Możliwe jest także wdrożenie kampanii w sieci reklamowej, czyli poza wynikami wyszukiwania. W ten sposób można uzyskać większe zasięgi, bo reklamy będą wyświetlane na stronach zewnętrznych. Pozwala to dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Jeszcze innym rozwiązaniem jest kampania w sieci wyszukiwania. Warto w nią zainwestować, bo umożliwia wyświetlanie produktów w górnej lub dolnej części wyników wyszukiwania. Dostępne są także kampanie wideo. 


Jakie jeszcze działania pomogą wypromować sklep internetowy?

W promowaniu sklepu internetowego pomocne są również media społecznościowe. Najlepsze efekty uzyska się dzięki wielokanałowości. Warto wobec tego wykorzystać Instagrama, Facebooka, Linkedin, Twittera itd. Płatne kampanie na Facebooku pozwalają na precyzyjne targetowanie, czyli dotarcie do potencjalnych klientów. Świetnie sprawdza się remarketing ze względu na możliwość skierowania działań reklamowych do osób, które odwiedziły już sklep internetowy. Współpraca z influencerami także może być owocna. Do współpracy wybierzmy osoby pasujące do danej grupy docelowej i mające duże zasięgi, co pozwoli dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Jest to sposób na zwiększenie zaufania do marki i wiarygodności. Potencjalni klienci są motywowani przez influencera do zakupu produktów we wskazanym w sklepie. Warto też pomyśleć o reklamie sklepu internetowego w radiu, telewizji i prasie. 

Chcesz wiedzieć więcej o promowaniu sklepu? Odwiedź bloga domu mediowego - Warszawskiej Grupy Mediowej:

https://warszawskagm.pl/blog/jak-reklamowac-sklep-internetowy/

REKLAMA
To może Cię zainteresować