Pozycjonowanie Indie – czy warto?

Radio RAM | Utworzono: 21.02.2022, 16:00 | Zmodyfikowano: 21.02.2022, 16:00
A|A|A

Materiał Sponsora/ fot. pixabay.com


Pozycjonowanie Indie – kto powinien skorzystać z takiej usługi?

Zwiększanie widoczności za granicą, czyli w zagranicznych wersjach wyszukiwarki internetowej pozwala poszerzyć i rozwinąć działalność, zyskać nowych klientów, a także zwiększyć świadomość marki na świecie. Korzyści jest wiele, ale czy jest to rozwiązanie dla każdego? Oczywiście, że nie. Pozyskiwanie klientów zagranicznych wiąże się większymi kosztami, a jeśli coś pójdzie nie tak, firma może dużo stracić. Dlatego decyzja powinna być dobrze przemyślana. Zazwyczaj na takie rozwiązanie decydują się firmy, które mają silną pozycję na rynku krajowym, ale to nie wystarcza. W takim przypadku – jeśli sytuacja finansowa na to pozwala – warto rozwinąć swoją firmę i dotrzeć do konsumentów zagranicznych. Trzeba jednak pamiętać, aby przed wyborem kraju docelowego dobrze zbadać rynek. Niektóre produkty czy usługi nie cieszą się taką samą popularnością w każdym państwie. 

A kto powinien skorzystać z usługi pozycjonowanie Indie? Każda firma, która po przeanalizowaniu sytuacji rynkowej i określeniu potencjału zdecyduje się na pozyskiwanie klientów właśnie w tym kraju. Zwiększenie widoczności w wyszukiwarce to jedna z najtańszych i najskuteczniejszych strategii pozyskiwania klientów zagranicznych.


Czym jest organiczne pozycjonowanie?

Organiczne pozycjonowanie – czy to zagraniczne, czy krajowe – to proces, którego celem jest uzyskanie wysokiej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Naturalne (organiczne) wyniki wyszukiwania to te, które mają postać bezpłatnych linków – właściciel serwisu nie płaci za kliknięcie linku tak jak w przypadku kampanii reklamowych Google Ads. Na pozycję w wynikach naturalnych trzeba sobie zapracować poprzez optymalizację strony, tworzenie wysokiej jakości contentu oraz link building. Na efekty pozycjonowania organicznego czeka się zazwyczaj kilka miesięcy (zdarza się, że i kilkanaście), ale wypracowana pozycja pozostaje jeszcze na długo po zakończeniu działań. 

Wyniki organiczne znajdują się pomiędzy linkami płatnymi wyświetlającymi się na samej górze i na samym dole strony SERP (Search Engine Results Page).


Samodzielne pozycjonowanie czy współpraca z agencją? 

W Internecie znaleźć można mnóstwo artykułów, e-booków, webinarów i innych materiałów edukacyjnych dotyczących pozycjonowania. Tak naprawdę każda osoba może przyswoić podstawy SEO, i to za darmo. Ale czy pozycjonowanie wykonywane przez osobę niedoświadczoną będzie tak samo skuteczne, jak gdyby robił to specjalista? Niekoniecznie. Trzeba pamiętać, że teoria to jedno, a praktyka to drugie. 

Aby poprawić widoczność w wyszukiwarce, trzeba mieć doświadczenie, wiedze, znać najnowsze trendy, a także zmieniające się stale wymagania wyszukiwarki. Pozycjonowanie zagraniczne to najtrudniejszy rodzaj zwiększania widoczności, ponieważ trzeba wykonać mnóstwo dodatkowych czynności. Oprócz działań bezpośrednio związanych z serwisem konieczne jest zbadanie rynku, a także przeanalizowanie różnic kulturowych.

REKLAMA
To może Cię zainteresować