PRIME-TIME® SEO czyli jak skutecznie promować firmę w sieci?

Radio RAM | Utworzono: 03.02.2022, 09:31 | Zmodyfikowano: 03.02.2022, 09:31
A|A|A

Materiał Sponsora


W XXI wieku coraz popularniejszym sposobem na promocję przedsiębiorstwa stają się narzędzia internetowe. Do rozwiązań w zakresie marketingu online należą m.in. płatne reklamy oraz newslettery. Nie są to jednak jedyne dostępne rodzaje promocji. Do szczególnie skutecznych metod marketingu internetowego należy tzw. pozycjonowanie stron pod kątem SEO. Na czym polega to rozwiązanie i jakie korzyści przynosi? Przeczytaj poniższy tekst, by poznać odpowiedź na te pytania. Kluczem do sukcesu podczas promocji firmy online jest sprawienie, by na stronę internetową danej marki trafiło możliwie jak najwięcej odwiedzających. Zasada ta obowiązuje niezależnie od branży prowadzonej działalności gospodarczej. Co więcej, sprawdza się ona zarówno w przypadku strony firmowej, jak i bloga. Przykładowo, w przypadku sklepu internetowego duża ilość odwiedzin przekłada się na większą ilość kupujących, co oznacza wyższe przychody ze sprzedaży. Od czego zależy ilość odwiedzających witrynę? W pewnym uproszczeniu pozycja danej strony jest uzależniona od tego, w jaki sposób oceni ją algorytm wyszukiwarki internetowej. Im bardziej witryna jest atrakcyjna dla algorytmu, tym wyżej pojawi się ona w wynikach wyszukiwania internautów. Aby polepszyć wyniki w tym zakresie, należy zadbać o tzw. pozycjonowanie SEO (z ang. Search Engine Optimization).


SEO – na czym to polega?

Przez określenie „pozycjonowanie SEO strony internetowej” rozumie się zbiór działań prowadzących do tego, że dana strona internetowa jest wyświetlana przez docelowych użytkowników. Podczas gdy tradycyjne reklamy internetowe są często wyświetlane przez przypadkowych internautów (przykładowo, do kobiety w średnim wieku trafiają reklamy wyposażenia sportowego dla mężczyzn), zadaniem SEO jest dotarcie do wybranego segmentu użytkowników.

Podstawą pozycjonowania stron jest umiejętne stosowanie fraz kluczowych (ang. keywords), nagłówków H2, unikanie ścian tekstu itd. Elementy te – oraz wiele innych – wpływają na to, jak algorytm wyszukiwarki oceni daną stronę internetową.

Jak to działa? Załóżmy, że prowadzisz biuro rachunkowe w mieście X i pragniesz, by Twoją stronę firmową odwiedzało jak najwięcej internautów. Jeśli Twoja strona będzie dobrze wypozycjonowana, powinni ujrzeć ją ci użytkownicy, którzy wpisują w przeglądarce takie hasła jak na przykład:

  • „biuro rachunkowe X”,
  • „biuro rachunkowe w X”,
  • „księgowość X”.

Dzięki temu adres firmowy ukaże się głównie tym internautom, którzy poszukują usług oferowanych przez Twoje biuro.


PRIME-TIME® SEO, czyli innowacyjne podejście do pozycjonowania strony internetowej

Powyższe wskazówki dotyczące pozycjonowania są ważne, ale mają charakter ogólny. Silna konkurencja w sieci sprawia, że konieczne jest innowacyjne podejście do marketingu online. Odpowiedzią na bolączki przedsiębiorców w tej kwestii jest tzw. PRIME-TIME® SEO, które oferuje firma Pozycjonowanie Wrocław Media Click.

Podstawą PRIME-TIME® SEO jest kompleksowe podejście. Wdrożenie tej metody polega nie tylko wyborze fraz kluczowych, które jedynie w naszym odczuciu są często używane przez internautów. To, jakie treści należy umieścić na stronie, zależy w dużej mierze od:

  • analizy słów kluczowych używanych przez konkurencję (jest tzw. benchmarking),
  • audyt techniczny strony, w tym również pod kątem UX, czyli tego, jak daną stronę odbiera użytkownik,
  • umiejętne użycie słów kluczowych tak, by uniknąć kanibalizacji fraz,

oraz wielu innych. Ponadto, metoda PRIME-TIME® obejmuje także content marketing, tj. tworzenie merytorycznych treści (najczęściej w postaci wpisów blogowych), które jednocześnie zawierają frazy kluczowe atrakcyjne pod kątem SEO.

Całość jest uzupełniona raportowaniem – statystyki są prowadzone w czasie rzeczywistym i obejmują m.in. wskaźnik konwersji (odsetek odwiedzających stronę, którzy wykonują pożądaną akcję, np. dokonują zakupu towaru).

Według różnych statystyk, wdrożenie PRIME-TIME® SEO sprawia, że liczba odwiedzających wzrasta nawet o kilkaset procent w czasie zaledwie kilku miesięcy. Odpowiednie pozycjonowanie pozwala witrynie znaleźć się w pierwszych miejscach wyszukiwania, a to właśnie strony z tej grupy są odwiedzane najczęściej (w pierwszej kolejności odwiedza je nawet ¾ użytkowników).

REKLAMA
To może Cię zainteresować