Jakie mity krążą wokół terapii zdalnej?

Radio RAM | Utworzono: 28.01.2022, 14:25 | Zmodyfikowano: 28.01.2022, 14:25
A|A|A

Materiał Sponsora


„Terapia nie jest potrzebna, wystarczy jedynie odpędzić negatywne myśli”

Wszyscy wiemy, jak ważne jest w dzisiejszych czasach kwestionowanie naszych negatywnych myśli. Codziennie możemy medytować i ćwiczyć, ale jedną z najskuteczniejszych metod uchwycenia tego, przez co przechodzimy, jest usiąść i porozmawiać o tym – a nie ma lepszego miejsca do robienia tego niż terapia.

Terapia, która nie jest tylko „emocjonalnym komfortem od kumpla”. Zapewnia nie tylko bezpieczną, prywatną strefę, w której możesz zgłaszać swoje skargi, ale także oferuje praktyczne strategie, które pomogą Ci poradzić sobie ze wzlotami i upadkami w życiu. Wiele osób uważa, że aby iść na terapię, trzeba być na dole. To biegunowe przeciwieństwo prawdy.

Chodzenie do poradni może oczywiście poprawić twoje życie, jeśli jesteś w kryzysie. Jednocześnie nie musisz cierpieć na poważną chorobę psychiczną, aby szukać pomocy u terapeuty.

Być może czujesz się pozbawiony emocji i odrętwiały lub masz problem z określeniem celu i wartości swojego życia. Wtedy leczenie może być przydatne. Również, gdy wierzysz, że wszystko idzie idealnie. Jeśli chodzi o zdrowie psychiczne, faktem jest, że zawsze lepiej jest zapobiegać niż leczyć.


„Boję się oceniania ze strony terapeuty”

Pomimo zwiększonego zrozumienia, choroba psychiczna nadal niesie ze sobą wiele piętna, winy i wstydu. Nawet z perspektywy osoby z zewnątrz objawy mogą być czasami nieprzyjemne lub niepokojące. Możesz mieć bolesne kompulsje, złe myśli lub depresję, co utrudnia wykonywanie codziennych obowiązków.

Możliwe, że wyrażanie swoich zmartwień sprawi, że poczujesz się upokorzony lub zmartwiony. I nie masz się czym martwić. Twój terapeuta nigdy cię nie poniży, nie będzie obwiniał ani nie sprawi, że poczujesz się zakłopotany przed innymi. Mówimy o profesjonalistach, którzy spędzili wiele lat w swojej dziedzinie i pracowali z osobami, które mają problemy ze zdrowiem psychicznym. Mając to na uwadze, rozumieją, jak trudna jest twoja sytuacja.

Terapeuta przypomni Ci, że jesteś człowiekiem tylko wtedy, gdy popełnisz błąd. Wszyscy popełniamy błędy i od czasu do czasu mówimy lub robimy złe rzeczy. Współczucie jest najważniejszą rzeczą w takich czasach.


„Terapia jest jak rozmowa z przyjacielem”

Jako osoba z zewnątrz łatwo jest odrzucić terapię jako ekwiwalent rozmowy z kumplem. To logiczne. Spotkanie z terapeutą, podobnie jak spotkanie z przyjacielem, polega na rozmowie z kimś, ujawnianiu wrażliwych części nas samych, a czasem otrzymywaniu porady. Jest to jednak po prostu wierzchołek góry lodowej, jeśli chodzi o to, na czym polega terapia.

Terapia jest bardziej dogłębna niż zwykła rozmowa z przyjacielem. Twój terapeuta spędził lata na studiowaniu i ćwiczeniu najskuteczniejszych strategii opartych na dowodach, które pomogą Ci odzyskać kontrolę nad Twoim zdrowiem psychicznym.


Podsumowanie

Nie musisz sam stawiać czoła życiowym wyzwaniom. Aplikacje psychoterapeutyczne, które są obecnie dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, mogą pomóc w poprawie zdrowia psychicznego niezależnie od lokalizacji. Ważne jest, aby zrozumieć korzyści płynące z tej opcji i odróżnić fakty od półprawd w Internecie.

REKLAMA
To może Cię zainteresować