Sport a zdrowie? Najważniejsze zalety aktywności fizycznej

Radio RAM | Utworzono: 25.01.2022, 13:01 | Zmodyfikowano: 25.01.2022, 13:01
A|A|A

Materiał Sponsora


Coraz więcej Polaków ma świadomość tego, że sport to zdrowie i warto systematycznie się ruszać. Ty też chcesz w dużo większym stopniu zadbać o własne zdrowie i wdrożyć aktywność fizyczną do swojego rytuału dnia? W takim razie przeczytaj, jakie możesz uzyskasz korzyści dzięki systematycznym treningom. To nie wszystko. Dowiedz się także, jaka dawka aktywności fizycznej jest polecana przez fachowców i cenionych ekspertów. Zapraszamy do lektury!

Jak aktywność fizyczna przekłada się na działanie organizmu?

Regularne uprawianie sportu, nawet w wydaniu amatorskim, ma kolosalne znaczenie w kontekście prawidłowego funkcjonowania organizmu. Warto się zatem ruszać. Nie tylko po to, by poradzić sobie z aktualnymi kłopotami zdrowotnymi. Dodatkowo możesz się przed nimi efektywnie ustrzec. Eksperci podkreślają, że regularna aktywność fizyczna wpływa na stan zdrowia, jakość życia oraz jego długość. M.in. dzięki niej możesz uchronić się przed chorobami serca, jelita grubego, czy udarem itd. To również bardzo dobra metoda, by zadbać o odpowiednie ciśnienie.

Dlaczego jeszcze warto uprawiać sport? Nie da się ukryć, że regularność na tej płaszczyźnie wpływa na siłę mięśni. Dodatkowo mocno poprawia się wydolność. To zaś powoduje, że możemy bez większych problemów wykonywać rozmaite codzienne zadania. Osoby, które są aktywne fizycznie nie mają np. zadyszki, kiedy trzeba wejść na czwarte lub piąte piętro z zakupami itd. O czym jeszcze nie można zapominać? Należy zaznaczyć, że systematyczna aktywność fizyczna pozytywnie wpływa na działanie układu odpornościowego. Ma to zaś szczególnie duże znaczenie właśnie teraz, w okresie pandemicznym. Nie chcesz chorować? Aby zwiększyć prawdopodobieństwo, że tak się właśnie stanie, warto regularnie się ruszać. Wówczas układ immunologiczny będzie lepiej działał. Dodatkowo regularna aktywność fizyczna dobrze wpływa na nasz sen i samopoczucie. W końcu w czasie uprawiania sportu wydzielają się hormony szczęścia…


Możesz szybciej zrzucić zbędne kilogramy

Dlaczego jeszcze warto regularnie ruszać się na świeżym powietrzu? Warto zaznaczyć, że to znakomity sposób, by poradzić sobie z nadprogramowymi kilogramami. Oczywiście, systematyczność na tym polu sprawia, że możemy także ustrzec się przed problemami z otyłością. Obecnie masz już jednak ten problem? Nie można się na pewno załamywać. Trzeba jednak podjąć odpowiednie kroki, by sobie z tym aspektem poradzić. Ważna jest regularna aktywność fizyczna oraz odpowiednia dieta. Oczywiście, warto generalnie zadbać o zdrowy styl życia. Rekomenduje się m.in. to, by spać przez minimum osiem godzin na dobę itd. Jeśli będziesz systematycznie trenował, to szybko pozbędziesz się nadprogramowych kilogramów. Z jednej strony poczujesz się o wiele lepiej. Na pewno wzrośnie Twoja samoocena, co ma zaś przełożenie na odnoszenie sukcesów w życiu prywatnym oraz zawodowym. Brak nadwagi jest oczywiście istotny pod kątem prawidłowego działania rozmaitych narządów. Jest to zatem bardzo ważna sprawa, której ani przez jeden moment nie możesz bagatelizować. A naprawdę nie trzeba wiele, żeby dokonać odpowiednich zmian w tym temacie...


Jaka dawka sportu (na tydzień) jest rekomendowana?

Warto tutaj posiłkować się najnowszymi wytycznymi, które zostały przedstawione przez przedstawicieli Światowej Organizacji Zdrowia. Według ekspertów, osoba dorosła powinna trenować w ciągu tygodnia od 150 do 300 minut. Chodzi w tym przypadku o aktywność fizyczną o umiarkowanym stopniu intensywności. Może to być np. szybki marsz albo jazda na rowerze itp. Jeśli planujesz trenować z większym natężeniem, to wówczas minimalna rekomendowana dawka wynosi od 75 do 150 minut. Co jest zaliczane do tej kategorii? To np. bieganie lub relatywnie szybkie jeżdżenie na rowerze itp. Pewne jest jedno. Tego tematu nie można marginalizować. Jeśli w ostatnim czasie nie miałeś zbyt wiele do czynienia z jakimikolwiek treningami, to na początek zacznij od marszu. Postaraj się chodzić minimum 30 minut - każdego kolejnego dnia. Z czasem warto nieco zwiększyć obciążenia.

REKLAMA
To może Cię zainteresować