Reklama i marketing w drogerii - czyli jak reklamować swój sklep internetowy?

Radio RAM | Utworzono: 10.01.2022, 10:49 | Zmodyfikowano: 10.01.2022, 10:49
A|A|A

Materiał Sponsora


Najważniejszy jest dobrze przemyślany plan marketingowy

Zdecydowanie najważniejszym elementem jest dobrze przemyślany plan marketingowy. Jak go przygotować? Kluczowe jest zebranie i odpowiednie zestawienie ze sobą podstawowych informacji. Do kogo skierowana ma być oferta sklepu? Jak dużo ci ludzie będą skłonni zapłacić za dedykowane im produkty? Ile można na tym zarobić, a ile trzeba zainwestować? To tylko niektóre z pytań, które każdy przedsiębiorca planujący otwarcie internetowej drogerii (ale też każdego innego biznesu) powinien sobie zadać. Dobrze przygotowany plan marketingowy jest punktem odniesienia do wszystkich, późniejszych działań. Pozwala też przewidzieć wiele trudności, którym będzie dzięki temu o wiele łatwiej sprostać. Ważnym punktem każdego planu marketingowego powinno być zaprojektowanie lejka konwersji. Nie wszystkim początkującym przedsiębiorcom to pojęcie jest znane, więc warto je przybliżyć. Lejek konwersji jest - najogólniej mówiąc - ścieżką, jaką przechodzi każdy klient od dowiedzenia się o marce, do dokonania zakupu. Ścieżka taka składa się z wielu etapów. Gdyby przedstawić to na wykresie, będzie on miał kształt lejka – stąd nazwa. Dobrze zaprojektowany lejek konwersji przewiduje wszystkie etapy, na których klient podejmuje decyzje i zwiększa szanse, że będzie ona korzystna dla sprzedawcy.


Budowanie świadomości marki

Branding, czyli działania nakierowane na budowanie świadomości marki są również jedną z ważniejszych części marketingu sklepu internetowego. Czy kosmetyki oferowane przez nasz sklep są dobrze rozpoznawane przez grupę społeczną będącą potencjalnym klientem? Czy łączone są w świadomości ludzi właśnie z naszą marką? Czy logo firmy jest łatwo rozpoznawalne i budzi skojarzenia z konkretnymi produktami? Jeżeli odpowiedź na którekolwiek z tych pytań jest negatywna, to budowanie większej świadomości marki powinno zostać dopisane do listy naszych priorytetowych celów. Branding obejmuje również zmiany w samych produktach. Ważne jest przygotowanie atrakcyjnej identyfikacji wizualnej, a także zadbanie o walory estetyczne, które najbardziej odpowiadają branży beauty. Wszystkie te działania sprawiają, że w świadomości klientów pojawiają się trwałe wyobrażenia i skojarzenia, kierujące ich prosto do naszego sklepu


Pozycjonowanie strony internetowej sklepu

W przypadku wszystkich sklepów internetowych szczególnie ważne jest odpowiednie wypozycjonowanie strony. Na czym ono polega? Kiedy internauta wpisuje w wyszukiwarkę interesujące go hasło, pojawia się lista stron, która najbardziej do tego hasła pasuje. Jeżeli szuka jakiegoś produktu, a nasz sklep ten produkt posiada, to najlepiej, jeżeli nasza strona pojawi się jak najwyżej na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. To bardzo ważne, ponieważ większość ludzi nie zwraca uwagi na pozostałe strony. Pozycjonowanie jest szeregiem działań, których celem jest sprawienie, żeby strona wyświetlała się w wyszukiwarce jak najwyżej. Dzieli się je na dwie główne kategorie: działania na samej stronie, których celem jest sprawienie, że będzie wyżej oceniana przez algorytmy wyszukiwarki, a także działania poza stroną, które polegają przede wszystkim na tworzeniu sieci prowadzących do niej linków.


Reklama sklepu w sieci

Reklama i marketing w drogerii online wymaga szeroko zakrojonych działań w Internecie. Jednym ze sposobów jest płatna reklama w sieci. Dla właścicieli stron internetowych dostępne są narzędzia umożliwiające przeprowadzenie kampanii reklamowych w Google, takie jak na przykład Google Ads. Ważne jest też nawiązanie współpracy z tym zakresie z partnerami biznesowymi, którzy na swoich stronach mogą umieścić banery reklamujące sklep.

Prostym narzędziem, z którego warto skorzystać, jest wizytówka Google Moja Firma. Warto zainwestować też w reklamy produktowe oferowane przez Google Merchant Center. Bardzo korzystne może okazać się również wykorzystanie możliwości, jaką są publikowane w popularnych serwisach, ale również na stronach branżowych i w drukowanych magazynach artykuły sponsorowane. Napisanie naprawdę dobrego wymaga zaangażowania zdolnego, obeznanego w temacie autora.

Jak do promocji zaangażować wpływowe osoby?

Ważnym sposobem na promocję drogerii internetowej jest też zaangażowanie blogerów, vlogerów i influencerów. Wszystkie te osoby mają niezaprzeczalny wpływ na swoich odbiorców i mogą stać się naszymi sojusznikami w walce o klienta. Warto przy tym pamiętać o tym, że nie wszyscy influencerzy mają tak samo duże zasięgi. Nie oznacza bynajmniej, że należy sięgać tylko i wyłącznie po współpracę z internetowymi gwiazdami, choć oczywiście to też jest możliwe. Czasami dobry wybór kilku blogerów i vlogerów o średnich zasięgach może przynieść równie satysfakcjonujące efekty.


Dlaczego social media są ważne?

Odpowiadając sobie na pytanie o to, jak reklamować sklep z kosmetykami, nie można zapominać o social mediach. Dlaczego? Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Dla wielu osób popularne social media są jak drugie życie (dla niektórych bardziej przypominają pierwsze), w którym spędzają sporo swojego czasu. Nie bez powodu najbardziej rozpoznawalne marki wydają ogromne pieniądze na reklamę właśnie tam. Z całą pewnością daje to możliwość nawiązania mniej oficjalnej, znacznie luźniejszej, ale jednocześnie trwalszej relacji z klientem. Płatne kampanie reklamowe w social mediach umożliwiają z kolei bardzo dokładne targetowanie, dzięki czemu z reklamą trafia się właśnie tam, gdzie jest ona potrzebna.


Bezpośrednie metody kontaktu z klientem

Do bezpośrednich metod nawiązywania relacji z klientem należy na pewno newsletter. Jeżeli klient zdecyduje się pozostawić nam swój adres e-mail i zgodę na przesyłanie przygotowanych dla niego materiałów, to jest to już pierwszy krok do nawiązania trwałej relacji. Trzeba jednak pamiętać, żeby przesyłane treści faktycznie stanowiły dla klientów wartość. Mogą zawierać one na przykład ciekawe porady i sugestie, ale również kody promocyjne i niedostępne inaczej informacje o terminach wyprzedaży.


Czy reklama w telewizji w dalszym ciągu się opłaca?

Ostatnio często mówi się, że telewizja to już przeżytek i jej czas przeminął. Czy jednak jest tak faktycznie? Jeśli chodzi o najmłodszą grupę wiekową wśród potencjalnych klientów – w stwierdzeniu tym jest sporo prawdy. Jednak jeden rzut oka na wydatki dużych firm na reklamę w telewizji wystarczy, żeby stwierdzić, że jest to w dalszym ciągu potężne medium. Jednorazowa emisja krótkiego spotu może kosztować tysiące złotych. Wiele zależy tu od pory dnia i oglądalności danego kanału. Na pewno reklama w telewizji może przynieść duże rezultaty dla grupy docelowej, którą są osoby starsze i w średnim wieku. Reklama w telewizji ma potężną siłę budowania marki i generowania sprzedaży.

Chcesz wypromować swoją drogerię lub markę kosmetyków? Napisz do Warszawskiej Grupy Mediowej!

Więcej: https://warszawskagm.pl/

 

REKLAMA
To może Cię zainteresować