Ile kosztuje reklama w telewizji?

Radio RAM | Utworzono: 05.01.2022, 14:48 | Zmodyfikowano: 05.01.2022, 14:48
A|A|A

Materiał Sponsora


Ile kosztuje reklama w telewizji?

Ceny emisji spotów reklamowych są bardzo zróżnicowane. Jedno da się jednak powiedzieć na pewno – reklama w telewizji nie należy do tanich. Na początek warto przyjrzeć się najpopularniejszym polskim stacjom telewizyjnym, czyli TVP, Polsatowi i TVN. Zasadniczo ceny reklam kształtują się w nich bardzo podobnie. Każda z tych telewizji ma jednak swoje punkty programu, w okolicach których cena wykupienia emisji spotu reklamowego jest najwyższa. W TVP będą to przede wszystkim wydarzenia sportowe. W przypadku imprez cyklicznych, takich jak mistrzostwa i ważne rozgrywki piłkarskie, emisja krótkiej reklamy może kosztować nawet więcej, niż 100 tys. złotych. Wszystko zależy oczywiście od rangi wydarzenia. Bardzo dużo płaci się również za reklamę wyświetlaną przy wieczornych Wiadomościach. W TVN jest podobnie, choć tutaj najdroższe są reklamy wyświetlane przede wszystkim w okolicach popołudniowych i wieczornych serwisów informacyjnych. W przypadku Polsatu najwięcej trzeba zapłacić za reklamę wyświetlaną w przerwach niedzielnych programów rozrywkowych. Ceny reklam emitowanych w godzinach, w których wyświetlana jest tzw. telewizja śniadaniowa, oscylują wokół kilku tysięcy złotych. Najtańsze są reklamy w późnych godzinach nocnych i bardzo wczesnych godzinach porannych, za które można zapłacić nawet kilkaset złotych.


Koszt reklam w telewizjach regionalnych

Reklama w TV regionalnych jest oczywiście wielokrotnie niższa, choć proporcje są podobne. Reklamę w takich telewizjach można już wykupić za kilkaset złotych – nawet w najpopularniejszych porach. W godzinach, w których oglądalność jest bardzo niska, reklamy w takich stacjach są jeszcze tańsze. Wiele zależy oczywiście od oglądalności samej telewizji i jej zasięgu – pomiędzy poszczególnymi stacjami da się zauważyć pod tym względem różnice warte zanotowania.


Koszt reklamy w telewizjach tematycznych

Ceny reklam w telewizjach tematycznych są chyba najbardziej zróżnicowane. Reklamodawcy dość sporo muszą zapłacić w popularnych kanałach sportowych, w których transmitowane są często ważne wydarzenia mające wielu fanów. Oglądalność takich kanałów jest relatywnie duża, co oczywiście przekłada się na ceny emisji spotów. Podobnie prezentuje się sytuacja w popularnych kanałach komediowych. W obu przypadkach w godzinach o dużej oglądalności za reklamę trzeba zapłacić najczęściej około kilku, a w wyjątkowych sytuacjach nawet kilkunastu tysięcy złotych. Zdecydowanie tańsze są reklamy na kanałach poświęconych historii i im podobnych.


Co w pływa na koszt reklamy?

Najważniejszym czynnikiem wpływającym na koszty reklamy jest oczywiście oglądalność. Zasada jest prosta – im więcej ludzi ogląda w określonych godzinach daną telewizję, tym za reklamę trzeba zapłacić więcej. Duże znaczenie ma również zasięg – więcej płaci się za spoty emitowane w stacjach ogólnokrajowych.


Dom mediowy - niższe koszty reklamy?

Dobrym sposobem na zoptymalizowanie budżetu mediowego, jest skorzystanie z oferty domu mediowego, który kupuje czas antenowy hurtowo, z dużymi zniżkami. Często może zaoferować więc "lasty" w bardzo korzystnych cenach. Warszawska Grupa Mediowa ponadto zaproponuje najbardziej dopasowane kanały i czas reklamowy dostosowany do grupy docelowej. Zaoferuje również lokowanie produktu w programach telewizyjnych, czy serialach, oraz zapewni miejsce dla danego biznesu np. w śniadaniówce. 

Interesuje Cię reklama w telewizji? Sprawdź ofertę Warszawskiej Grupy Mediowej!

Więcej: https://warszawskagm.pl/reklama-tv/

REKLAMA
To może Cię zainteresować