Czym się zajmuje agencja kreatywna?

Radio RAM | Utworzono: 05.11.2021, 11:40 | Zmodyfikowano: 05.11.2021, 11:40
A|A|A

Materiał Sponsora


Agencja kreatywna to nie agencja reklamowa

W świadomości wielu klientów agencja kreatywna funkcjonuje jako przedłużenie lub uzupełnienie agencji reklamowej. Zdarza się  nawet, że przedsiębiorcy zwracający się do agencji kreatywnej oczekują poprawienia elementów przygotowanej uprzednio przez agencję reklamową kampanii promocyjnej, z których nie są zadowoleni. Czy agencja kreatywna rozwiąże ich problem?


Czym zajmuje się agencja kreatywna?

Jeśli zależy nam wyłącznie na korekcie wybranych elementów kampanii reklamowej powinniśmy się spróbować porozumieć z agencją reklamową, która przygotowała projekt lub zgłosić do innej. Agencje kreatywne specjalizują się wprawdzie w tworzeniu reklam, co jest z resztą ich głównym zadaniem, ale w zasadniczo innym ujęciu niż robią to agencje reklamowe.

Reklamy tworzone przez agencje kreatywne są:

  • kreatywne (wyjaśnieniem tej kwestii zajmiemy się poniżej),
  • niestandardowe,
  • spersonalizowane.


Co to znaczy, że reklamy są kreatywne?

Firmy, które korzystają z usług agencji kreatywnych chcą trafić do potencjalnych klientów w atrakcyjny sposób. Dlatego też kampania reklamowa czy też indywidualna reklama nie może być kolejnym powieleniem utartych w branży standardów – bardzo często w branży reklamowej funkcjonują pewne klisze, które są modyfikowane na potrzeby poszczególnych akcji promocyjnych. Agencje kreatywne wkraczają daleko poza te standardy oferując świeże spojrzenie na dany temat. To właśnie ta świeżość i pomysłowość sprawia, że ich kreacje są tak przekonywujące.


Jakie prace możemy zlecić agencji kreatywnej?

Zakres działań agencji kreatywnej jest bardzo zbliżony do działań agencji reklamowej. Obu podmiotom możemy zlecić przygotowanie:

  • projektu kampanii reklamowej,
  • projektu reklamy graficznej czy wideo,
  • projektu ulotki,
  • projektu opakowania.

I w każdym przypadku takowy projekt otrzymamy, z tą różnicą, iż praca agencji kreatywnej będzie się charakteryzowała bardzo indywidualnym i nieszablonowym podejściem, tak do naszej firmy, jak i do reklamowanego produktu czy usługi.


Dodatkowa zaleta współpracy z agencją kreatywną: Zasięg reklamy i konwersja

Dodatkowym atutem wyboru agencji kreatywnej jest skala na jaką działa taki podmiot. Bardzo często agencje kreatywne działają na szeroką skalę. Jednocześnie publikują wiele reklam w Internecie, rozwieszają plakaty i banery, zlecają druk materiałów promocyjnych oraz reklam w prasie. Dzięki temu przekaz marketingowy dociera do bardzo szerokiego grona odbiorców, którzy zaintrygowani jego formą i/lub treścią (agencje kreatywne często „bawią” się różnymi nośnikami treści reklamowych, tworząc kreacje zaskakujące i przyciągające uwagę odbiorców) chcą się dowiedzieć czegoś więcej, co nierzadko składnia ich do podejmowania określonych decyzji zakupowych.

REKLAMA
To może Cię zainteresować