Co daje pozycjonowanie strony?

Radio RAM | Utworzono: 01.10.2021, 11:31 | Zmodyfikowano: 01.10.2021, 11:31
A|A|A

Materiał Sponsora


Wzrost pozycji marki w Google — nie ma Cię w Google, nie istniejesz

To podstawowy efekt działań SEO. Czy wysoka pozycja w Google przynosi namacalne efekty w zainteresowaniu marką i sprzedaży? Tak. Wyższa pozycja skutkuje większym ruchem na stronie. Pomimo tego, że bezpośrednim celem pozycjonowania strony nie jest sprzedaż, to jest to dążenie do zwiększenia szansy na zainteresowanie produktem lub usługą i na końcu oczywiście — dokonania zakupu.

Rankingi Google — każdy chce być na pierwszej stronie

Sukcesywne działania SEO pozwalają stopniowo podwyższać naszą pozycję w TOP 100, TOP 50, po to by w końcu znaleźć się na upragnionej pierwszej stronie wyszukiwań. Bowiem jak już wspomnieliśmy, badania wykazują, że odbiorcy niechętnie przeklikują się na kolejne strony wyszukiwań

Analityka — masz informacje o odbiorcach, wygrywasz

Narzędzia SEO pozwalają również mieć wgląd i badać tendencje użytkowników i ich preferencje co do najczęściej wpisywanych haseł. Na bazie tych danych możemy analizować wyniki, optymalizować oraz planować kolejne działania. 

Regularne działania SEO pomogą zbudować wysoką pozycję i długo utrzymać uzyskane rezultaty. Możemy je podtrzymać m.in. dzięki takim działaniom jak:

  • linkowanie zewnętrzne (link building) — publikację artykułów sponsorowanych na portalach zewnętrznych.
  • optymalizacja SEO — działania on-site.
  • rozbudowa treści na stronie — tworzenie kolejnych tekstów z zawartością nowych słów kluczowych.

Działaj wielotorowo i osiągnij efekt synergii

Pozycjonowanie często łączone jest również z content marketingiem i tradycyjnym PRem. Prawidłowo przygotowane teksty pod SEO nie tylko sprawiają, że robot Google jest dla nas bardziej przychylny, ale też przynoszą korzyści wizerunkowe. Potencjalny Klient, który trafi do nas z kampanii SEO, ma szansę poznać bliżej naszą firmę, nasze wartości i cele. 

  • Dobrze przygotowany materiał może zostać udostępniony dalej, do innych potencjalnych Klientów. 
  • Jeśli urozmaicimy go o dodatkowe linki, osadzone posty na social mediach, odnośniki np. do bloga, to Klient wygeneruje jeszcze większy ruch, a co za tym idzie marka bardziej zapadnie mu w pamięć. 
  • Skoordynowanie kampanii SEO z kampanią Google Ads pomoże pozyskać takiego Klienta, np. poprzez remarketing.
REKLAMA
To może Cię zainteresować