Buspas na ul. Krzywoustego gotowy. Od soboty pojazdy komunikacji zbiorowej przyspieszą

BT, mat. prasowe | Utworzono: 23.09.2021, 11:51 | Zmodyfikowano: 23.09.2021, 11:51
A|A|A

fot. archiwum radioram.pl

Buspas na ul. B. Krzywoustego został poprowadzony od zjazdu z estakady w rejonie mostu na rzece Widawie do skrzyżowania na wysokości istniejącego wyjazdu z parkingu CH Korona, tj. na odcinku o długości około 1240 metrów.

- Zgodnie z naszymi założeniami nowy buspas ma obsłużyć 14 linii autobusowych (118, 121, 128, 130, 131, 141, 151, 904, 911, 914, 921, 924 oraz N i D) kursujących z Psiego Pola w stronę centrum – wyjaśnia Adam Więcek z Urzędu Miejskiego Wrocławia i dodaje: – To oznacza, że mogą po nim poruszać się nawet 42 autobusy na godzinę. Do tej pory samochody musiały dzielić jeden pas z autobusami, z kolei po wybudowaniu trzeciego pasa, to ulega zmianie i ruch w tym rejonie będzie płynniejszy.

Ulica B. Krzywoustego to jedna z ważniejszych komunikacyjnie ulic w mieście, którą porusza się tysiące samochodów – nie tylko z Psiego Pola, ale również wjeżdżających do miasta od strony Długołęki czy Oleśnicy.

Pasów dla kierowców nie będzie mniej

Na ul. B. Krzywoustego zostały poszerzone dwa fragmenty jezdni, dzięki czemu powstał trzeci pas.

– Buspas został poprowadzony po dodatkowych pasach ruchu oraz z wykorzystaniem jezdni bocznej ul. B. Krzywoustego obsługującej obecnie parking przy CH Korona – mówi Tomasz Staruchowicz, dyrektor Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu i dodaje: – W ramach zadania wybudowany został też dodatkowy zjazd z jezdni bocznej obsługującej parking galerii handlowej oraz przystanek na wysokości głównego wejścia na teren CH Korona.

Po przebudowie kierowcy nadal mają możliwość wjazdu z ul. B. Krzywoustego bezpośrednio z buspasa na teren jezdni obsługującej parking przy CH Korona.

Zakres robót obejmował również likwidację nieczynnej sieci wodno-kanalizacyjnej, budowę i przebudowy kanałów MKT, przebudowę chodników oraz sygnalizacji przy skrzyżowaniu z Brucknera.

Nowy przystanek dla pasażerów komunikacji miejskiej został wyposażony w standardową infrastrukturę przystankową tj. tablica DIP, biletomat oraz wiatę.

REKLAMA

To może Cię zainteresować