Decyzja w sprawie budowy Wschodniej Obwodnicy Wrocławia ponownie przełożona

Przemysław Gałecki | Utworzono: 14.12.2017, 10:36 | Zmodyfikowano: 14.12.2017, 10:36
A|A|A

Mieszkańcy południowych osiedli Wrocławia mówią - dość i rozpoczynają zbiórkę podpisów pod petycją, która ma wymusić szybkie rozpoczęcie budowy Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. To reakcja na ponowne przełożenie terminu wydania decyzji środowiskowej w tej sprawie. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wystąpiła do inwestora, czyli działającej na zlecenie urzędu marszałkowskiego Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei,  o przygotowanie obiektywnej i rzetelnej wieokryterialnej analizy oddziaływania poszczególnych wariantów inwestycji wraz z uzasadnieniem wyboru wariantu realizacyjnego. Marlena Polakowska - naczelnik wydziału tłumaczy, że Urząd Marszałkowski ma czas do 31 stycznia.

Całą analizę inwestor będzie musiał przeprowadzić jeszcze raz, raport będzie musiał pokazywać nam ocenę tych wariantów z uwzględnieniem tych kryteriów. Cały ten udział społeczeństwa i konflikty, będą musiały zostać rozpatrzone.

Do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska wpłynęło 330 protestów z czego 318 dotyczy wariantu podstawowego, czyli właśnie przechodzącego między blokami w Wysokiej. Protest jednak wyrażają też mieszkańcy południowych osiedli Wrocławia, którzy  zdecydowali, że jedyną opcją jest rozpoczęcie zbiórki podpisów pod petycją, która ma wymusić szybkie rozpoczęcie budowy obwodnicy. Sebastian Wilki, przewodniczący zarządu Rady Osiedla Ołtaszyn:

Każdy dziesięć-piętnaście lat temu wiedział, którędy przebiegać będzie obwodnica. Blokowanie tej inwestycji jest działaniem antyspołecznym i blokowaniem rozwoju całej aglomeracji wrocławskiej. Konsolidujemy się wokół tej sprawy, bo powstanie obwodnicy jest niezbędne.

Sebastian Wilki dodaje, że petycja trafi do urzędników, ale jeśli to nie pomoże niewykluczone są blokady dróg:

Nie wiem jak to się skończy, nie wiem czy ludziom nie puszczą nerwy i nie zaczną blokować wjazdu do Wrocławia w godzinach szczytu. Nie mamy czasu. Za niedługo skończą się środki i dotacje unijne.

Przebieg obwodnicy przez Wysoką jest niezgodny z obowiązującymi planami zagospodarowania przestrzennego, ingeruje w ścisłą zabudowę mieszkalną, 10 metrów obok planowanej obwodnicy jest podstawówka i przedszkole - odpiera zarzuty członkini Stowarzyszenia Inicjatywa Wysoka (nazwisko do wiadomości redakcji):

Budowa obwodnicy leży w naszym wspólnym interesie i zależy nam żeby pieniądze zostały spożytkowane w sposób racjonalny, ale od początku mówiliśmy, że ona nie powinna przechodzić przez Wysoką.

Nowy termin wydania opinii środowiskowej to 28 lutego. Jeszcze dzisiaj głos w tej sprawie ma zabrać urząd marszałkowski.

REKLAMA
To może Cię zainteresować