Koncerty Tresora Nzengu odwołane

Agnieszka Żulewska | Utworzono: 30.06.2016, 11:06
A|A|A

mat. prasowe

Aeham Ahmad to palestyńsko-syryjski pianista, którego występy wśród ruin w obozie Jarmuk na obrzeżach Damaszku przynosiły jego mieszkańcom chwile wytchnienia od wojny. Kiedy dżihadyści spalili mu pianino, zdecydował się na ucieczkę do Niemiec. Niedawno uhonorowany został nagrodą im. Beethovena przyznawaną za działania na rzecz zrozumienia międzykulturowego.

Osoby posiadające bilety na koncerty Tresora Nzengu mogą wziąć udział w koncercie Aehama Ahmeda na podstawie posiadanych biletów. Bilety można również zwrócić. Bilety zakupione w Systemie Ticketpro można zwrócić za pośrednictwem stron Ticketpro.pl (na adres bilety@ticketpro.pl należy wysłać numer zamówienia, zwrot nastąpi w terminie do 14 dni). Pytania dotyczące zwrotów można kierować na office@ticketpro.pl. Bilety zakupione w punktach sprzedaży takich jak Empik, MediaMarkt i innych można zwrócić w miejscu zakupu.

W związku ze zmianami w programie, zmianie ulega również ścieżka karnetowa: zamiast planowanego występu Tresora Nzengu 3 lipca o 18.00 na Scenie na Świebodzkim, w ścieżce karnetowej znajdzie się koncert Aehama Ahmada (3 lipca, godzina 18.00, Scena na Świebodzkim). Zmiana dotyczy ścieżek karnetowych na cały festiwal oraz na pierwszy tydzień festiwalu.

Odwołane zostało również spotkanie z Tresorem Nzengu w ramach Brave Meetings 4 lipca o godzinie 15.00.

Brave Festival 2016 odbędzie się w dniach 1-16 lipca we Wrocławiu

Ceny karnetów i biletów na poszczególne wydarzenia znajdują się na stronie internetowej festiwalu:
http://www.bravefestival.pl/pl/pages/tickets

Organizatorem i inicjatorem Brave Festival jest Stowarzyszenie Kultury Teatralnej „Pieśń Kozła”. Przychody ze sprzedaży biletów, jak co roku zostaną w całości przekazane na działalność międzynarodowej organizacji charytatywnej ROKPA, która pomaga przede wszystkim dzieciom w Tybecie.

http://www.rokpa.org/pl_PL/home.html

Do tej pory Brave Festival gościł artystów z 47 państw podczas prawie 750 wydarzeń.
Każdego roku odwiedza go ok. 15 000 widzów.
Na pomoc organizacji ROKPA z biletów przekazano już blisko 850 000 zł.

O BRAVE FESTIVAL:
Brave Festival to jedyny w Polsce przegląd kultur, tradycji i rytów z całego świata, które są na granicy wyginięcia. Festiwal niezmiennie nosi znaczący podtytuł „Przeciw Wypędzeniom z Kultury”. Narodził się w 2005 roku, a dziś jest jednym z najważniejszych emblematów kultury Wrocławia.
Grzegorz Bral, założyciel i dyrektor artystyczny, stworzył specyficzny festiwal pokazujący autentyczną sztukę różnych nacji, kultywowaną i przechowywaną przez uczestników społeczności, które żyją w niesprzyjających społecznych, religijnych i politycznych warunkach lub są zagrożone utratą własnej kultury na rzecz cywilizacyjnej asymilacji.

– To festiwal ludzi odważnych – podkreśla zawsze Grzegorz Bral – ludzi, którzy mówią skąd pochodzą, jakie są ich wartości, jaka jest ich tradycja. To festiwal nie o dziełach sztuki, ale o sztuce, dzięki której można ocalić i ochronić tysiące zapomnianych porzuconych, osamotnionych kultur i ludzi.
Tradycje poznajemy nie tylko w aspektach dźwięku, melodii, tańca, kostiumów, obrzędowości, ale właśnie przede wszystkim w kategoriach ginięcia, umierania, zapominania. Coroczna festiwalowa podróż widzów i reprezentantów wciąż żywych tradycyjnych duchowości to zarazem lekcja otwartości i tolerancji, za której sprawą choć trochę możemy przysłużyć się ratowaniu wielokulturowej tożsamości naszego świata. Brave Festival uczy, że nie o atrakcyjną turystycznie egzotykę chodzi, ani o folklor wyjęty z kontekstu kultury, a o etniczny autentyzm.

Każdej kolejnej edycji przewodzi temat, który odwołuje się do fenomenu duchowości ludzi. Zaklinacze, modlitwy, pieśni, magia, maski, wtajemniczenia czy święte ciało to funkcje i narzędzia, za sprawą których budowana jest komunikacja człowieka ze światem nadprzyrodzonym, ale i tożsamość kulturowa społeczności.

JAK TO SIĘ ZACZĘŁO?
U narodzin festiwalu leży podróż Grzegorza Brala do Meksyku, śladami wielkiego Antonina Artauda, francuskiego aktora, reżysera, teoretyka teatru, który w latach trzydziestych ubiegłego wieku odwiedził Indian Tarahumarów, ostatnich z meksykańskich plemion ocalałych po hiszpańskich podbojach. To wtedy Artaud stworzył teorię „teatru okrucieństwa”, która odmieniła kształt europejskiego teatru w XX wieku. Jednak po 70 latach od wizyty Artauda, Bral nie znalazł Tarahumarów na miejscu. Zniszczyła ich cywilizacja, która zepchnęła Indian w odległe, nieprzyjazne miejsca. Bral spotkał jednak człowieka, który próbuje chronić kulturę Indian. Ta współczesna podróż w poszukiwaniu zaginionej tradycji dała impuls do założenia Brave Festival.

– Chciałem, by widzowie zrozumieli, że rdzenne kultury to jednocześnie tożsamość ludzi, którzy do nich przynależą. Odebranie im ich kultury to odarcie z tożsamości, która oparta jest na wspólnym rytmie spotkań, narodzin, śmierci, czemu ci ludzie dają rytualno-artystyczny wyraz przekazywany z pokolenia na pokolenie – twierdzi Grzegorz Bral.

www.bravefestival.pl
https://www.facebook.com/BraveFestival
https://www.instagram.com/bravefestival
https://twitter.com/BraveFestivalPL

REKLAMA

To może Cię zainteresować