Brave Festival szuka złotego ziarna

Filip Marczyński | Utworzono: 16.06.2016, 18:57
A|A|A

Opowieść o Złotym Ziarnie jest legendą szeptaną z ucha do ucha w waszej osadzie od pokoleń. Najdzielniejsi poszukiwacze zostają co roku wysyłani w nieznane. Tym razem to w waszych rękach spoczywa los całego plemienia. Zapraszamy na opowieść pełną zwariowanych przygód, afrykańskich legend i przede wszystkim dobrej zabawy. Czy z małego ziarenka wyrośnie coś pięknego? Bądź BRAVE i wyrusz na poszukiwania złotego ziarna!
Gra ma charakter charytatywny. Podczas gry odbędzie się zbiórka pieniędzy, które przekazane zostaną organizacji ROKPA INTERNATIONAL na rzecz edukacji dzieci w Tybetańskiej części Chin.
Gra jest przygotowana zarówno dla osób dorosłych jak i dla dzieci przebywających pod opieką osób dorosłych.
Na zakończenie gry, o godzinie 16.00, przewidziana jest barwna i huczna niespodzianka przygotowana przez dzieci uczestniczące w Brave Kids.
Zapisywać można się w drużynach 3-5 osobowych na maila: wroclawskiegrymiejskie@gmail.com (w tytule maila należy wpisać Złote Ziarno, w treści maila nazwę drużyny i imiona uczestników)
Czas i miejsce: 26 czerwca 2016, start o godzinie 12.00 przy wejściu do Ogrodu Japońskiego, zakończenie o 16.00

Brave Festival 2016 odbędzie się w dniach 1-16 lipca we Wrocławiu.
Bilety i karnety już w sprzedaży!
Ceny karnetów i biletów na poszczególne wydarzenia znajdują się na stronie internetowej festiwalu:
http://www.bravefestival.pl/pl/pages/tickets

Organizatorem i inicjatorem Brave Festival jest Stowarzyszenie Kultury Teatralnej „Pieśń Kozła”. Przychody ze sprzedaży biletów, jak co roku zostaną w całości przekazane na działalność międzynarodowej organizacji charytatywnej ROKPA, która pomaga przede wszystkim dzieciom w Tybecie.
http://www.rokpa.org/pl_PL/home.html

Do tej pory Brave Festival gościł artystów z 47 państw podczas prawie 750 wydarzeń.
Każdego roku odwiedza go ok. 15 000 widzów.
Na pomoc organizacji ROKPA z biletów przekazano już blisko 850 000 zł.

O BRAVE FESTIVAL:
Brave Festival to jedyny w Polsce przegląd kultur, tradycji i rytów z całego świata, które są na granicy wyginięcia. Festiwal niezmiennie nosi znaczący podtytuł „Przeciw Wypędzeniom z Kultury”. Narodził się w 2005 roku, a dziś jest jednym z najważniejszych emblematów kultury Wrocławia.
Grzegorz Bral, założyciel i dyrektor artystyczny, stworzył specyficzny festiwal pokazujący autentyczną sztukę różnych nacji, kultywowaną i przechowywaną przez uczestników społeczności, które żyją w niesprzyjających społecznych, religijnych i politycznych warunkach lub są zagrożone utratą własnej kultury na rzecz cywilizacyjnej asymilacji.
– To festiwal ludzi odważnych – podkreśla zawsze Grzegorz Bral – ludzi, którzy mówią skąd pochodzą, jakie są ich wartości, jaka jest ich tradycja. To festiwal nie o dziełach sztuki, ale o sztuce, dzięki której można ocalić i ochronić tysiące zapomnianych porzuconych, osamotnionych kultur i ludzi.
Tradycje poznajemy nie tylko w aspektach dźwięku, melodii, tańca, kostiumów, obrzędowości, ale właśnie przede wszystkim w kategoriach ginięcia, umierania, zapominania. Coroczna festiwalowa podróż widzów i reprezentantów wciąż żywych tradycyjnych duchowości to zarazem lekcja otwartości i tolerancji, za której sprawą choć trochę możemy przysłużyć się ratowaniu wielokulturowej tożsamości naszego świata. Brave Festival uczy, że nie o atrakcyjną turystycznie egzotykę chodzi, ani o folklor wyjęty z kontekstu kultury, a o etniczny autentyzm.
Każdej kolejnej edycji przewodzi temat, który odwołuje się do fenomenu duchowości ludzi. Zaklinacze, modlitwy, pieśni, magia, maski, wtajemniczenia czy święte ciało to funkcje i narzędzia, za sprawą których budowana jest komunikacja człowieka ze światem nadprzyrodzonym, ale i tożsamość kulturowa społeczności.

JAK TO SIĘ ZACZĘŁO?
U narodzin festiwalu leży podróż Grzegorza Brala do Meksyku, śladami wielkiego Antonina Artauda, francuskiego aktora, reżysera, teoretyka teatru, który w latach trzydziestych ubiegłego wieku odwiedził Indian Tarahumarów, ostatnich z meksykańskich plemion ocalałych po hiszpańskich podbojach. To wtedy Artaud stworzył teorię „teatru okrucieństwa”, która odmieniła kształt europejskiego teatru w XX wieku. Jednak po 70 latach od wizyty Artauda, Bral nie znalazł Tarahumarów na miejscu. Zniszczyła ich cywilizacja, która zepchnęła Indian w odległe, nieprzyjazne miejsca. Bral spotkał jednak człowieka, który próbuje chronić kulturę Indian. Ta współczesna podróż w poszukiwaniu zaginionej tradycji dała impuls do założenia Brave Festival.
– Chciałem, by widzowie zrozumieli, że rdzenne kultury to jednocześnie tożsamość ludzi, którzy do nich przynależą. Odebranie im ich kultury to odarcie z tożsamości, która oparta jest na wspólnym rytmie spotkań, narodzin, śmierci, czemu ci ludzie dają rytualno-artystyczny wyraz przekazywany z pokolenia na pokolenie.
– twierdzi Grzegorz Bral.

www.bravefestival.pl


https://www.facebook.com/BraveFestival


https://www.instagram.com/bravefestival/


https://twitter.com/BraveFestivalPL

REKLAMA

To może Cię zainteresować