"Zmierzch" przyniósł fortunę Wydawnictwu Dolnośląskiemu

Sylwia Chmielarz | Utworzono: 30.03.2009, 12:23 | Zmodyfikowano: 30.03.2009, 12:30
A|A|A

Oficyna kupiła prawo do książki w 2005 roku, kiedy nikt nie podejrzewał światowego sukcesu sagi o miłości dziewczyny i wampira.

Gdy wyszła czwarta część serii wydawnictwo może się chwalić 12 milionami złotych zysku ze "Zmierzchu". Po kilku dniach od premiery najnowszego tomu podjęto decyzję o dodruku 60 tysięcy egzemplarzy.

 Dyrektor Wydawnictwa Dolnośląskiego Janusz Arsłanowow zdał sobie sprawę z popularności sagi Stephanie Meyer dopiero po rozmowach z czytelniczkami (Posłuchaj):

"Zmierzch" czytają przede wszystkim kobiety, głównie nastolatki. Przed premierą Wydawnictwo Dolnośląskie odpierało ataki fanek książki, które próbowały zdobyć egzemplarze najnowszej części przed oficjalną publikacją.

REKLAMA
Dźwięki
Relacja Radia Wrocław